Frequently Asked Questions

Het antwoord op uw vragen bevindt zich mogelijk al op de website. Gelieve daarom eerst onze Veelgestelde vragen door te nemen.

1. Vragen

Huurprocedure

Ongevallen, annuleringen, diefstal enz...

Klantenaccount

Betaalwijzen

Products

2. Antwoorden

Huurprocedure

Waarom mijn skis online huren ?

Online reserveren op is ongetwijfeld de snelste en meest voordelige manier om uw glijmateriaal te huren. U bespaart minimum 20% op de prijzen in de winkel.


Hoe kies ik de datum van mijn eerste huurdag ?

De gekozen datum in het reserveringssysteem is de datum van uw eerste skidag. U kunt het materiaal de dag ervoor ophalen vanaf 16 uur.
Bijvoorbeeld : 1e huurdag : 6 februari. De klant kan zijn materiaal ophalen op 5 februari vanaf 16 uur.


Hoe kies ik de datum van mijn laatste huurdag ?

De datum gekozen in het reserveringssysteem is uw laatste skidag. U kunt het materiaal terugbrengen de volgende ochtend voor 10 uur.
Bijvoorbeeld : laatste huurdag : 12 februari. De klant kan het materiaal terugbrengen op 13 februari vóór 10 uur s ochtends.


Ik heb een kortingscode. Hoe kan ik deze gebruiken op skiset.nl ?

U moet deze invoeren op de eerste pagina van ons systeem, onder de rubriek : Kortingscode.


Is het mogelijk om alleen skis/snowboards te huren ?

Ja, u kunt schoenen gewoon uitvinken.


Is het mogelijk om alleen ski-/snowboardschoenen te huren ?

Nee, gelieve daarvoor rechtstreeks contact op te nemen met onze winkel ter plaatse.


Moet ik stokken huren ?

De stokken zijn inbegrepen in al onze ski packs.


Ik heb me vergist bij het opgeven van mijn schoenmaat/lengte/gewicht. Wat moet ik doen ?

Het huuraanbod van onze winkels is voldoende groot en divers op het vlak van maten en schoenmaten om alle klanten zonder problemen uit te rusten. Uw comfort en uw veiligheid zijn onze prioriteit.
U hoeft ter plaatse geen supplement te betalen als de categorie van het effectief gehuurde materiaal overeenstemt met uw reservering.


Is de huur van een helm inbegrepen in de kinderpakketten ?

U hebt de keuze om online kinderpakketten met of zonder helm te reserveren. Het Franse netwerk Médecins de Montagne raadt aan kinderen een helm te laten dragen voor een zo goed mogelijke bescherming.


Is de winkel open op zondagochtend? Wat zijn de openingsuren van de winkel ?

Tijdens het winterseizoen zijn alle Skiset-winkels geopend op zaterdag en zondag gedurende de hele dag. Om de openingsuren van een specifieke winkel te kennen, kunt u de presentatiepagina van uw Skiset-winkel raadplegen via de rubriek Uw Skiset-winkel.


Ik heb mijn betaalbewijs niet ontvangen of ik ben het kwijt. Wat kan ik doen ?

U kunt uw betaalbewijs opnieuw afdrukken via uw klantenaccount.


Hoe kan ik een reeds betaalde reservering wijzigen ?

U kunt uw reservering aanpassen via uw klantenaccount.


Mogelijke wijzigingen:

  • Uw gegevens
  • Uw wachtwoord
  • Uw bestemming (als de vertrekdatum niet is overschreden)
  • Uw data (als de vertrekdatum niet is overschreden)
  • Het gehuurde materiaal (als de vertrekdatum niet is overschreden)
  • Opgelet: deze laatste wijzigingen zijn onderworpen aan de algemene verkoopsvoorwaarden waarin de annuleringsregels worden uiteengezet.

Procedure:

  • Selecteer de reservering in kwestie (als u er meerdere hebt)
  • Klik op de knop ‘Wijzigen'
  • Valideer eenmaal u de wijzigingen hebt aangebracht
  • Druk een nieuw betaalbewijs af

Kunt u me de beschikbaarheid van een specifiek model garanderen ?

Ja, als u het model in het menu Ik kies zelf mijn skis hebt geselecteerd, ontvangt u de gevraagde skis of wordt u terugbetaald (als het geselecteerde model niet beschikbaar is, krijgt u skis uit een hogere categorie.
Als het model niet beschikbaar is en er is geen hogere categorie, dan kan de klant terugbetaling vragen).


Kan ik een factuur krijgen ?

U kunt uw factu(u)r(en) afdrukken via uw klantenaccount.


Ongevallen, annuleringen, diefstal enz...

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling annuleer ?

Zie onze algemene verkoopsvoorwaarden: Artikel 6


Wat gebeurt er als mijn skimateriaal beschadigd raakt of gestolen wordt ?

Eerste geval : ik heb gekozen voor een verzekering tegen beschadiging en diefstal op de site
De verzekering dekt alle kosten, u hoeft niets te betalen in de winkel. In geval van materiaaldiefstal moet u aangifte doen bij de politie. In de winkel vult u een formulier voor diefstal/beschadiging in.


Tweede geval : ik heb geen verzekering tegen beschadiging en diefstal genomen
Raadpleeg de winkel voor de details van de procedure.


Ik heb een ongeval gehad op de pistes en het gehuurde materiaal naar de winkel teruggebracht vóór afloop van de huurperiode. Kan ik de niet-verbruikte huurdagen terugbetaald krijgen ?

Elke vraag tot terugbetaling moet ons ten laatste 30 dagen na het voorziene einde van de huurperiode toekomen, hetzij via par

  • E-mail: service_clients,skiset,com
  • Fax: 00 33 1 55 39 30 10
  • Post: CFLS / Skiset - 424, Bureaux de la Colline - 92213 Saint Cloud cedex - Frankrijk.

In geval van ziekte of ongeval tijdens de huurperiode blijven de huurvoorwaarden van kracht. Alleen het materiaal gehuurd door de persoon in kwestie kan worden terugbetaald en zal vervolgens worden gefactureerd naar rato van het aantal effectieve huurdagen (mits voorleggen van medisch attest). In dat geval gebeurt de terugbetaling (met aftrek van 1 euro incl. btw per persoon voor dossierkosten) ofwel via de creditcard gebruikt voor de transactie, ofwel via bankcheque als de klant betaald heeft met een bank- of vakantiecheque. Elke begonnen huurdag wordt niet terugbetaald.


Door het slechte weer heb ik niet kunnen skiën. Heb ik recht op terugbetaling?

Elke vraag tot terugbetaling moet ons ten laatste 30 dagen na het voorziene einde van de huurperiode toekomen, hetzij via par:

  • E-mail: service_clients,skiset,com
  • Fax: 00 33 1 55 39 30 10
  • Post: CFLS / Skiset - 424, Bureaux de la Colline - 92213 Saint Cloud cedex - Frankrijk.

In geval van volledige sluiting van het normaal toegankelijke skidomein sinds de huur van het materiaal en alleen in dat geval, zullen de betreffende huurdagen worden terugbetaald op voorleggen van een bewijs van het bedrijf dat de skilift van het station bedient. In dat geval gebeurt de terugbetaling ofwel via de creditcard gebruikt voor de transactie, ofwel via bankcheque als de klant betaald heeft met bank- of vakantiecheque.


Om persoonlijke redenen heb ik het gehuurde materiaal vóór afloop van de huurperiode naar de winkel moeten terugbrengen. Kan ik de niet-verbruikte huurdagen terugbetaald krijgen ?

Alleen ziekte of ongeval van een van de huurders, of sluiting van alle skiliften van het station, zijn redenen die recht geven op een terugbetaling. Hierop zal geen enkele uitzondering worden gemaakt.


Kan ik rechtstreeks terugbetaling krijgen in de winkel ?

Terugbetalingen dienen te worden aangevraagd bij onze klantenservice. De winkel is niet bevoegd om terugbetalingen te aanvaarden of te doen.
U moet echter een retourfiche voor het materiaal vragen of eender welk ander document dat de terugbetaling van het gehuurde materiaal rechtvaardigt.


Klantenaccount

Hoe krijg ik toegang tot mijn klantenaccount ?

Klik op het menu Mijn rekening op de website, vul het e-mailadres in waarmee u hebt gehuurd en voer vervolgens uw wachtwoord in.


Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik het opvragen ?

Voer in het menu Mijn rekening uw e-mailadres in en klik vervolgens op Wachtwoord vergeten.


Betaalwijzen

Kan ik met cheque betalen? Zo ja, hoe ?

Alleen voor klanten woonachtig in Frankrijk en die skiën in Frankrijk.
Ja, wij aanvaarden betaling van reserveringen met Franse bankcheque, betaalbaar in Frankrijk, opgemaakt in euro, met CLS - SKI COMPANY als begunstigde.

  • Verzendadres
  • Commandes Internet Skisets
  • 424, Bureaux de la Colline
  • 92213 Saint Cloud cedex
  • Frankrijk

Uw cheque moet ons minimaal 15 dagen vóór de begindatum van de huurperiode toekomen.
Na ontvangst van uw betaling, sturen wij u via e-mail uw betaalbewijs op dat u moet voorleggen wanneer u uw materiaal komt ophalen.


Is het mogelijk om sneeuwschoenen, sleeën, sneeuwpakken enz. te huren ?

Alleen voor klanten woonachtig in Frankrijk en die skiën in Frankrijk.
OJa, wij raden u aan een vakantiecheque te sturen voor een bedrag lager dan of gelijk aan het bedrag van de reservering, indien nodig aangevuld met een post- of bankcheque.
ls het bedrag van de vakantiecheque hoger is dan het bedrag van de reservering, kunnen wij u het verschil niet terugbetalen.
De cheques moeten worden opgemaakt in euro op naam van CLS - SKI COMPANY.

  • Verzendadres
  • Commandes Internet Skisets
  • 424, Bureaux de la Colline
  • 92213 Saint Cloud cedex
  • Frankrijk

Uw cheque moet ons minimaal 15 dagen vóór de begindatum van de huurperiode toekomen.
Na ontvangst van uw betaling, sturen wij u via e-mail uw betaalbewijs op dat u moet voorleggen wanneer u uw materiaal komt ophalen.


De producten

Kunt u me het verschil uitleggen tussen uw verschillende categorieën ?

Zie onze catalogus voor meer informatie over onze verschillende gammas van materialen.


Is het mogelijk om sneeuwschoenen, sleeën, sneeuwpakken enz. te huren ?

Nee, deze artikelen kunnen niet via onze website worden gehuurd. U kunt echter rechtstreeks contact opnemen met onze winkel in het betreffende station om ze te reserveren.